Remi 500 Reguli

Remi 500 Demo

Numărul jucătorilor: Remi 500 se joacă în doi şi în patru jucători odată.

Pachetul: un pachet complet de cărţi care include 2 jokeri.

Obiectivul: Câştigătorul unui joc este primul jucător care atinge sau depăşeşte plafonul de puncte al jocului (într-un singur turneu) sau oricine are cel mai mare punctaj la sfârşitul jocului (ring game). Acest lucru se realizează prin combinarea cărţilor din mână în suite, terţe şi prin lipirea de cărţi la formaţiile deja etalate – de la bun început (spre deosebire de alte jocuri de rummy unde aveţi nevoie să acumulaţi o anumită sumă de puncte înainte de a etala sau de a lipi pentru prima dată).

Valoare Cărţilor: Valoarea fiecărei cărţi din formație o reprezintă numărul de pe faţa cărţii. Cărţile cu figuri (Valet, Damă, Rege) valorează fiecare câte 10 puncte, Asul valorează 1/11 puncte respectiv şi Jokerii primesc valoarea cărţii pe care o înlocuiesc. Vă rugăm să reţineţi că, dacă un As apare într-o suită înainte de 2 şi 3, valoarea sa va fi 1 şi nu 11.

Cele patru culori:

Cărţile şi valorile lor:

1/11/15
puncte
2 puncte3 puncte4 puncte5 puncte6 puncte
7 puncte8 puncte9 puncte10 puncte10 puncte10 puncte
10 puncte15 puncte

O terţă conţine 3 sau mai multe cărţi de aceeaşi valoare:

sau

O suită conţine 3 sau mai multe cărţi consecutive de aceeaşi culoare:

sau

Jocul: Având în vedere regulile de Remi 500, fiecare jucător începe jocul cu 7 cărţi, în timp ce cărţile rămase formează pachetul din care jucătorii trag cărţi de-a lungul jocului. După împărţirea cărţilor, o carte se plasează cu faţa în sus pentru a începe teancul de decartare.

Un tur de Remi 500 se împarte în trei:

*Tragerea – Jucătorii îşi încep turul trăgând o carte. Ei pot alege fie să tragă o carte din pachet, fie să ia o carte din teancul de decartare.

Aveţi voie să luaţi orice carte din teancul de decartare, având în vedere două condiţii:

1. Un jucător care alege să ia o carte din mijlocul teancului de decartare, trebuie să ridice şi celelalte cărţi care se află în continuarea cărţii.

2. În cazul în care un jucător ridică mai mult de o carte odată din teancul de decartare, cartea care a fost aleasă (cea din locul ruperii teancului de decartare) trebuie folosită într-o formaţie, sau ca lipeală, sau pentru a înlocui un joker în timpul aceluiaşi tur în care a fost luată. În mod similar, dacă un jucător ia numai cartea de deasupra teancului de decartare, el o poate folosi pentru a construi o formaţie, pentru a înlocui un joker sau o poate păstra în mână fără să o folosească imediat într-o formaţie, dar nu o poate decarta în acelaşi tur.

*Lipirea – Aceasta constă în adăugarea de cărţi la formaţiile deja existente. Jucătorii pot lipi cărţi la formaţiile deja existente chiar şi atunci când coboară şi cu formaţii de sine-stătătoare. În timpul unui tur, după ce jucătorul trage o carte, îşi poate etala cărţile pe suprafaţa de etalare. Jucătorii pot fie să îşi etaleze formaţiile valide, fie să lipească cărţi singure formaţiilor (extinderi) deja existente. Jucătorul care lipeşte extensii primeşte punctele cărţii adăugate.

*Decartarea – Fiecare tur trebuie completat prin decartarea unei cărţi în teancul de decartare. O carte care a fost luată din teancul de decartare nu poate fi decartată în cursul aceluiaşi tur. Dacă un jucător a ridicat mai multe cărţi deodata, jucătorului i se permite să decarteze orice carte dintre cele pe care le-a luat în afară de cartea de la care a rupt teancul de decartare.

Victoria şi Scorul

Un joc poate consta în câteva runde.

O runda se termină când:

*Nu mai sunt cărţi rămase în pachet.

*Unul dintre jucători nu mai are cărţi în mână (după ce a decartat ultima carte).

Scorul rundei: Formula pentru calcularea scorului unei runde este simplă: Suma cărţilor pe care un jucător le-a folosit în formaţii pe masa de joc (în suite, terţe şi în extinderi prin lipeire) minus suma cărţilor rămase din mână (punctele de penalizare) de la sfârşitul unei runde. La calcularea scorului unei runde, Asul şi Jokerul valorează fiecare câte 15 puncte de penalizare – atunci când sunt cărţi rămase în mână. Este, de asemenea, important să reţineţi că, atunci când se termină o rundă, puteţi avea un scor negativ, în cazul în care valoarea punctelor rămase în mână este mai mare decât valoarea formaţiilor etalate.

Câştigarea jocului: În Turneele de Remi cu o singură masă, jocul este câştigat atunci când un jucător atinge plafonul de puncte stabilit. Dacă mai mult de un jucător ajung sau depăşeşc plafonul de puncte stabilit, va câştiga cel cu scorul cel mai mare. În Jocurile Rapide, câştigătorul este jucătorul care acumulează cel mai mare scor la sfârşitul jocului (1-3 runde). În Turneele cu mai multe mese, câştigătorul este ultimul jucător care rămâne la masa de joc.

În cazul unei egalităţi:
Ring Games – Într-un joc terminat la egalitate premiul se distribuie egal între jucătorii care sunt la egalitate.

Turneele Single (cu o singură masă) – În cazul unui joc egal, jucătorii care nu au atins plafonul de puncte stabilit vor fi eliminaţi de la masă şi jucătorii care l-au atins vor juca în continuare rundele până ce va rămâne un singur câştigător.

Turneele cu Mese Multiple – În cazul unei egalităţi, jucătorul cu cel mai mare scor din formaţii şi din lipeli este câstigătorul. Dacă se menţine în continuare o situaţie de egalitate, jucătorul care rămâne cu cea mai mică valoare de cărţi în mână este câştigătorul.

Împărţirea jetoanelor în Turneul cu Mese Multiple
Jetoanele sunt împărţite numai după ce s-au centralizat toate scorurile. Câştigătorul rundei este jucătorul cu cel mai mare număr de puncte. Odată ce scorurile au fost centralizate, câştigătorul primeşte jetoanele de la adversari. Împărţirea jetoanelor se calculează având în vedere diferenţa dintre scorurile jucătorilor învinşi şi scorurile câştigătorilor, multiplicate cu PCR (proporţia faţă de un punct a unui jeton – point chip ratio).

De exemplu: John a câştigat runda (în această rundă specifică PCR=3) şi are 100 de puncte. David are 70 de puncte şi Bob are 60 de puncte. David îi dă lui John 90 de jetoane (diferenţa de 30 de puncte multiplicată cu PCR). Bob îi dă lui John 120 de jetoane.

Exemplul 2: Rachel a câştigat runda cu 60 de puncte (PCR=2). Marvin are 0 puncte şi George are -10 puncte. Marvin îi dă lui Rachel 120 de jetoane. George îi dă lui Rachel 140 de jetoane.