Reguli Canasta

Canasta este numele unui amestec de 7 cărți care oferă aceastei variante de Remi online numele său.

Canasta Demo

Obiectivul jocului: Câștigătorul jocului este primul care a ajuns sau a depășit scorul țintă (Quick Tourney), sau jucătorul cu cel mai mare scor la sfârșitul jocului ( Turneu Round) . O rundă (mână) se încheie atunci când un jucător a amestecat toate cărțile în mână și a creat cel puțin două amestecuri Canasta, sau în cazul în care stocul rămâne fără cărți (în acest caz, capetele de joc și toți jucătorii primesc puncte în funcție de cărțile rămase în mână). Ajungerea la scorul țintă se face prin de colectare puncte în funcție de valoarea punctelor ale amestecurilor amestecuri puse pe masă în timpul unei mâini. Ca multe alte variante de Remi, în Canasta ai nevoie de valoarea amestecurilor tale pentru a ajunge sau depăși o anumită valoare inițială, înainte de a putea stabili amestecuri pentru prima dată.

Numărul de Participanți: la RummyRoyal această variantă poate fi de 2 jucatori.

Pachetul de cărți: Este jucat cu două pachete standard de 52 de cărți și patru jokeri (două din fiecare pachet), făcând un total de 108 cărți.

Cărți Speciale

Cărți Wild: 2 și jokeri sunt cărțile sălbatice care pot lua locul cărților naturale, în timp ce 3-arii pot îngheța stocul de joc și oferi proprietarilor lor atât bonusuri și puncte de penalizare.

Trei Roșu Bonus: În cazul în care un jucător primește un roșu de trei acesta va fi plasat automat cu fața în sus pe masă. O carte de înlocuire din pachet va fi trasă pentru el în mod automat. Trei roșu oferă puncte bonus, dar nu contează ca amestec, și nu ajuta un jucător să ajungă la cerința minimă pentru meldul inițial.

În cazul în care un trei roșu este carte de start pentru suprafața de decartare, o altă carte este extrasă din stoc și este plasată în partea de sus a acesteia, continuând până la o carte care nu este o carte wild sau trei roșu este în sus. Când este luată suprafața de decartare, trei roșu va fi plasat cu fața în sus, lângă mâna jucătorului automat și o carte de înlocuire nu va fi trase.

Trei Negru – Stop Cărți: Atunci când aruncați un trei negru jucătorul împiedică adversarul său de la ridicarea suprafaței de decartare în următtaorea tură. Trei negru nu îngheață suprafața de decartare (spre deosebire de cărți sălbatice – 2s și jokeri). Odată ce o altă carte este aruncată peste trei negru nu are acesta nu mai are nici un efect.

Un amestec cu 3 sau mai mulți trei negru nu poate fi format, cu o singură excepție. Un jucator care iese afară poate forma un amestec de trei sau patru cărți de trei negre, ca parte din ultima sa tură. Când amestecat astfel acestea înscriu +5 puncte fiecare. Oricare câte trei negre din mâna unui jucător de la sfârșitul unei runde sunt minus 100 de puncte. Un amestec de câte trei negre nu poate fi format folosind orice cărți sălbatice.

Cărțile și valorile lor

5 puncte
10 puncte
20 puncte
20 puncte

MOD DE JOC

Împărțirea: Fiecare jucător primește 15 cărți, iar restul de cărți de joc canasta sunt plasate cu fața în jos pe masă, pentru a forma stocul de joc. Cartea de sus a stocului este scoasă și pusă cu fața în sus lângă grămada de stoc, pentru a începe teancul de cărți aruncate.

Oricare 3 roșu care a fost împărțit va fi plasat automat cu fața în sus lângă mâna jucătorului, precum și un număr egal de cărți vor fi trase din pachet pentru a le înlocui.

Tragere Cărți (Din Stoc – cu fața în jos): în cazul în care jucătorii aleg să extragă din stocul, 2 cărți vor fi adăugate în mâna lor.

Tragere Cărți (Din Grămada cu Aruncate – fața în sus): jucătorii pot alege să ridice întreaga suprafața de decartare în loc să tragă din stocul de joc. Cu toate acestea, ridicarea decartatelor nu este întotdeauna posibilă.

Jucatorii pot ridica o grămadă decartată care nu este înghețată, atunci când:

  1. Aceștia pot amesteca cartea de sus a decartatelor împreună cu cel puțin două cărți relevante din mâna lor: acestea ar putea fi fie două cărți naturale de același rang ca și primele aruncate, sau o astfel de carte naturală și una wild card.
  2. În cazul în care cartea aruncată de sus se potrivește cu rangul unui amestec pe care jucătorul l-a pus deja pe masă, și el poate fi adăugat la amestec.

De exemplu, în cazul în care există un card de Q pe partea de sus a decartatelor și o carte suplimentară Q în mijlocul de decartate, nu vei putea folosi o singură carte Q în mână pentru a lua întreaga suprafața de decartare și uni cele trei Cărți Q. Cu toate acestea, în cazul în care aveți două cărți Q din mână le poți folosi pentru a forma un amestec QQQ cu cartea de sus din decartate, în timp ce restul de decartare vor fi adăugate în mână, și atunci ai putea adăuga a patra Q carte la amestec.

** Vă rugăm să rețineți că este imposibil să luați teancul de cărți aruncate atunci când este înghețat, în cazul în care cartea de sus este un negru de trei sau un wild card.

Aruncare : Înainte de a contopi două canaste, un jucător nu poate să părăsească mâna, fără cărți la sfârșitul rândul său. Mutările jucătorilor ar trebui să se facă în așa fel încât să țină cel puțin o carte în mână, după ce aruncă o carte la sfarsitul turei lor.

Grămada de Decartate Înghețată

Există trei scenarii pentru un teanc de decartate înghețate:

  1. În cazul în care cartea de deasupra este un 3 negru sau o carte wild, aceasta înseamnă că jucătorul nu poate lua suprafața de decartare, și, prin urmare trebuie să tragă o carte din stocul de joc în acest rândul. Atunci când există o carte naturală peste 3 negru decartarea nu mai este înghețată și jucătorii pot ridica în conformitate cu regulile.
  2. Grămada de aruncate este înghețată pentru toți jucătorii în cazul în care conține o carte wild (în partea de sus, de mijloc sau de jos). Pentru a arăta că aceasta este înghețată, cartea wild este plasată mai sus decât grămada, astfel încât este vizibilă după ce alte cărți sunt aruncate peste aceasta.
  3. Grămada aruncatelor este înghețată împotriva unui jucător, în cazul în care acesta nu a amestecat încă unirea inițială.

Deblocarea Suprafaței de Decartare

În cazurile 2 și 3, un jucător poate ridica decartatele numai dacă el are două sau mai multe cărți naturale de același rang ca și cartea de sus a decartatelor. El trebuie apoi să le folosească cu cartea decartată de sus, pentru a forma un amestec în aceeași tură. Acest amestec poate fi unul nou, sau ar putea fi un amestec de același rang ca un amestec existent – în acest caz amestecurile vor fi îmbinate în mod automat.

contopire : Amestecurile pote fi la fel de lungi precum un jucător dorește să fie.

Jucătorii pot contopi cărțile lor numai în seturi.
Un set este format din 3 sau mai multe cărți de același rang, numărul de cărți este nelimitat. Suitele pot fi repetate, și până la 3 Jokers sau Cărți Wild pot fi adăugate.

sau

Canasta Curată: Constă din 7 cărți sau mai multe de același rang, fără orice cărți sălbatice (la momentul amestecării inițiale sau după).

sau mai mult

Canasta Murdar: Constă din 7 cărți sau mai multe, de același rang și conține până la 3 cărți sălbatice

sau

Vă rugăm să rețineți, amestecuri formate în întregime din cărți sălbatice nu sunt permise.

Un jucător nu poate să aibă două amestecuri separate de același rang. Orice cărți amestecate de către un jucător cu același rang ca unul din amestecurile lor actuale sunt îmbinate automat în acel amestec, cu condiția că limita de trei cărți sălbatice nu este depășită. Totuși, este foarte posibil să aibă un amestec de același rang ca și amestecul adversarului.

Cerințele amestecului inițial Pentru a amesteca, pentru prima dată, valoarea totală a cărților pe care un jucător le amestecă trebuie să îndeplinească un număr minim. Această cerință depinde de scorul cumulat al jucatorului din rundele anterioare, după cum se observă mai jos:

 

Scor Cumulat Numărul minim al amestecului inițial
negativ 15 puncte (i.e. nu minim)
0 – 1495 50 puncte
1500 – 2995 90 puncte
3000 sau mai mult 120 puncte

Amestec Inițial – Reguli

  • În cazul in care un jucator nu a amestecat, suprafața de decartare va fi înghețată.

Pentru a ajunge la numărul minim, un jucător poate fie să contopească în întregime din mână, după tragerea din stocul de joc, sau să utilizeze două cărți naturale din mâna lui și cartea de sus a decartării în cazul în care acestea se potrivesc în rang.

  • În al doilea caz, jucătorul poate număra numai valoarea aruncatei de sus, împreună cu cărțile pe care le amestecă, din mâna lui în acesta și alte amestecuri.
  • Este imposibil să numeri orice alte cărți în suprafața de decartare care ai dori să le adăugi la amestecuri în aceași tură.
  • Bonusuri speciale pentru 3 roșu sau canaste nu vor fi luate în considerare pentru minim.

Vă rugăm să rețineți: Există o singură excepție de la regula inițială de cerințe de amestec care are loc atunci cand un jucător trage din stocul de joc și este capabil să contopească întreaga mână (cu două canaste), fără a contopi în prealabil orice cărți. În acest scenariu are voie să iasă fără să trebuiască să îndeplinească numărul minim.

Sfârsitul unei runde

Ieșirea: Runda se încheie odată ce un jucător amestecă toate cărțile din mâna sa. Un jucator poate merge doar dacă el a amestecat două sau mai multe canaste. Ieșirea se face prin contopirea tuturor cărților pe care un jucator le are în mână, sau prin aruncarea ultimei.

Un jucator este de asemenea în măsură să contopească întreaga mână fără contopi în prealabil orice carte și făcând acest lucru el va primi un bonus de Ieșire Ascuns.

Stocul rămâne fără cărți: în cazul în care nici un jucător nu a ieșit iar stocul rămâne fără cărți, jocul este terminat imediat.

PUNCTAJ

Scorul este determinat la sfârșitul rundei, în funcție de cărțile amestecate pe mese, și cărți rămase în mâinile jucătorilor.

Scorul fiecărui jucător este format din următoarele:

  • Total bonusuri
  • Valoarea totală a tuturor cărților care au fost amestecate pe masă
  • Scăderea din valoarea totală a cărților rămase în mâna jucătorului

Vă rugăm să rețineți:

Un scor cumulat totală este păstrat pentru fiecare jucator.

Este posibil să aibă un scor negativ.

Scor Bonus:

Ieșire 100 puncte
Ieșire Ascunsă 200 puncte
Pentru fiecare Canasta Curată 500 puncte
Pentru Fiecare Canasta Murdară 300 puncte
Pentru fiecare trei roșu pus pe masă, dacă jucătorul are cel puțin un amestec 100 puncte
Pentru toți cei patru treiari roșii 800 puncte

Vă rugăm să rețineți: Dacă un jucător nu a reușit să contopească deloc, fiecare trei roșu contează ca minus 100 de puncte bonus negativ. Dacă are toți cei patru trei roșii și nu au contopit, ei vor primi un bonus negativ de 800 de puncte.

* Defecțiunile Anulează toate Plățile și Jocul.